Informationsbroschüre "Für eine Kultur der Kreativität"
Brochure "Towards a Culture of Creativity"

Communications and Marketing

Communications and Marketing serves as the university's central platform for science communication, marketing and knowledge transfer. It represents all areas of the university, connects them to internal and external audiences and coordinates the way the university presents itself. In order to engage in lively dialogue with society, Communications and Marketing manages the university's strategic relations and highlights the achievements of its members in Germany and abroad.

Areas of activity

News

Luftaufnahme der Universität Konstanz Bild: Universität Konstanz

Für eine adäquate Grundfinanzierung der Landesuniversitäten

Als eine der neun Landesuniversitäten fordert die Universität Konstanz vom Land Baden-Württemberg, im Rahmen des Hochschulfinanzierungsvertrages II geeignete Maßnahmen für eine ausreichende Grundfinanzierung der Landesuniversitäten zu ergreifen und so ihre Zukunftsfähigkeit nachhaltig zu sichern.

Read more

Open-Access: Memorandum unterzeichnet

Projekt DEAL und Springer Nature vereinbaren Rahmen für weltweit umfangreichsten Open-Access-Transformationsvertrag. Memorandum of Understanding heute in Berlin unterzeichnet

New protein spin labelling technique

University of Konstanz researchers develop a new site-directed spin labelling approach based on genetically encoded noncanonical amino acids amenable to Diels-Alder chemistry as well as a new spin label, PaNDA

Sofja Kovalevskaja Award

Sofja Kovalevskaja Award winner Dr Angelo Di Bernardo from the University of Cambridge to establish a new research hub in the field of superconducting spintronics at the University of Konstanz’s Department of Physics

Further announcements

Events

Further events