Informationsbroschüre "Für eine Kultur der Kreativität"
Brochure "Towards a Culture of Creativity"

Communications and Marketing

Communications and Marketing serves as the university's central platform for science communication, marketing and knowledge transfer. It represents all areas of the university, connects them to internal and external audiences and coordinates the way the university presents itself. In order to engage in lively dialogue with society, Communications and Marketing manages the university's strategic relations and highlights the achievements of its members in Germany and abroad.

Current news

Einheitlich hohe Standards für alle Promovierenden

Am 22. Juli 2022 fand die feierliche Eröffnung der neuen Konstanz Research School (KRS) der Universität Konstanz statt. Die KRS bietet allen Promovierenden der Universität exzellente Forschungsbedingungen und vielfältige Promotionswege mit verlässlich hohen Qualitätsstandards in Betreuung und Support.

Read more

Der kritische Blick auf den eigenen Körper

TeilnehmerInnen gesucht: Das Forschungsprojekt ANCHOR der Universitäten Konstanz und Osnabrück untersucht, wie sich „Body Checking“ auf unsere Gefühle und Gedanken sowie auf psychische Erkrankungen auswirkt

Code-free conservation

System lets conservationists analyze animal tracking data quickly and easily for rapid protection of wildlife

What an employee referral is worth

An employee referral programme introduced in an experiment involving Konstanz economist Professor Nick Zubanov reduces staff turnover by 15%. The most plausible reason: workers like being involved in the hiring process

Read more

Events